Wednesday, June 23, 2010

Teaming with Passion

U olzz,,

Hari aku baru je masuk office....bukak email haaa amik ko ade 50 email aku yg aku nk kene bc....tgk la betapa penting nye aku...takde aku ssh r company aku nieh *OK sila Tampar sekuat-kuat hati kalian semua....tak sedar diri....!!* aku dijemput dihantar utk menghadiri erk skema..!! btol ayat aku..menghadiri...??!! wat the......Satu kursus wajib company aku nie...konon untuk menaikkan semangat / jati diri / tatasusila & yang sewaktu dengan nye....memula g aku agk bosan n rs mcm nape la aku kene g cini....mmg malas semalas-malas nye la....tuhan jek la yang tau...senang citer aku rasa DIPAKSA..!!

Aku sampai je g register tgk2 aku tak sama group gn member aku...adoiii lg r aku rasa kemalasan di hati...aku dapat group Portugal
 konon demam FIFA da bermula...Group aku ni dtg dr pelbagai jenis department...ada dr Sales, Customer Service, Front Liners & memacam g....byk bnda yg aku belajar dr dorang..mcm2 cerita la yg aku dgr....

So rules kursus tuh setiap group kene  buat team cheer, kene hafal berjuta-juta lemon poster yang tersedia *ok tipu ade la dalam 30 poster* yang ada dlm bilik tuh..kene cr Team Leader n Ambassador...kene kumpul "duet" erkkk~! duett??? 20 Million....haaa aku dgr 20 Miliion mula aku terpk nak beli kasut....hand bags...baju...seluar da...opsss censored n lelaain *Ishhh pe aku merapu ni....pe kata korang tolong la nasihat kan tgn aku ni jgn type yg bukan2....buleh tak?* so stiap group kene kumpul 20 million kalau nk "Graduate" from that kursus..kalau tak kene la repeat kursus tuh...tp memandangkan group yg hadir semuanye jenis yg bersemangat waja....so kita semua kene la kumpul "duet" smpai 60 Million..!! erkkk skali lagi aku terpk...kalau aku ade duet byk tuh aku nk g bercuti honeymoon....walopon lom kawen..pe igt org da kawen je ke yg leh g honeymoon..?!nk g Paris, London, Italy, Thailand, Taiwan, China, Korea Haaa yg ni wajib g..!, *opssss terlebeyy sudaaa....ok ok sila cubit pipi gebu ni..Blueekkk nk temuntah aku type...merapu je tgn aku ni..*

Ada la beberapa ayat yang aku belajar dr kursus tuh smpai terbawak2 dlm mimpi n kehidupan seharian aku...chewahhh...*Haaa muntah la kalau nk...ade aku kesahh?*....contohnye.....

"I Support U...."  
"Challenge...!!" 
"I Am Mental Warrior"
"I Know I Can Be what i wanna be Better"
"For Thing to Change I Must Change First"

kiranye aku suka la gn ayat ni....^_^  aku mengpraktik kanye tak kira la dlm opis ke...kat umah ke...ckp gn scand opsss tercakap pulak....

*aku potong citer la ekk kalo aku type semua skali smpai besok pon lom tentu abes..*

Tapi aku bagi credit la kat trainer yang yg talk utk kursus tuh....dorang tuh sume volunteer je...tak dpt pape bayaran....sanggup turun padang sebab nk ajar semua ttg Passion....korang tau tak pe tu passion? haaa...de....cari sendiri de.......internet ade...kamus pon ade...jgn malas sgt de....~!! 


Haaa ni la dye Master Yatie n Master Afzan.....sangat best dorang ni...kalau sesape nk g (aku tujukan kepada sesape yg 1 company gn aku je k kalo x sama apply keje cini dlu br leh jmpa dorang..Harap Maklum)..korang g r masa dorang ni ajar....aku bg A++++++++ dekat dorang...hahahhaha muka bangga je sebab da grad from kursus tu...poyo kn..!

okeyh laa nk smbung buat keje....Chaw bedah....!!

No comments:

Post a Comment