Tuesday, August 10, 2010

Burghhhhhh.....Alhamdulillah.....

Okeee......sambungan dr post yg seblom ni *kalau tak tau baca link Hari yang memenatkan*...soo smlam lepas je balik dr beli pape yg ptt kat Sunway..aku kene attend event Birthday Sis In Law haku....haaa da tua da...hikhikhik tp menten comel mcm haku..muahhahahah perasann? ehh sukee ati haku la...owhhyh seblom tu korang tgk tak pe jd kat aku lepas menjelajah beberapa tempat smlam??



.haaa tuu dia.....ni l hasil nye2 beg Guess...1 beg Bonia...makk sukee nokk...bahgia rs...hilang stress tp stress blk lepas aku prasan yg haku xde wet...hahhahahah hentam saje la....


okee berbalik pada citer birthday kakak ipar aku....kiteorng mkn dekat2 area umah je..tp shedapp..!

.nama kedai tuh Esan Thai Kitchen/Restaurant....siap ade citer g E-san 2 kat mana,...nk tau korg bc r sendiri yekk tak nmpak???? ishhhh mkn r carrot bebanyay...hikhikhik amik leee kanta pembesar <--- gyler skema ayat aku....




ni la abg haku n kakak ipar haku....22 busuk...hehehhehe Heppy Besday akk....nnt besday kite jgn lupa adiah ye....hahhahahhaha gedixx..ms ni tgh tgu parents and abg aku no 2 and adek aku...dorang koje...so kteorg pon order je la dolu mkanan...okee la tu...by da time mama n daddy arrived makanan pon da tersedia....nk tau menu nye..??

memula aku order air longan...perghhhh aku tak penah tgk kedai yg bg air longan skali dgn longan yg mcm ni...nk tgk???


haaaaa banyak weyhh buah nye...klo g kdai yg lelain...mau nye dorg letak tak 3 5 bijik je....tu pon kalo baik hati ade tu smpai letak 2 biji je...yg ni??? mmmm stgah tin di letak nye...ttp mmg sdap...nama air ni...Longan with E-San Syrup*dlm erti kata len...guna gula melaka je...*


pastu menu nye pulak.....


mesti la ade nasik kan....kalau tak mane nk mkn...tp ni sekadar gambar hiasan....aku tak mkn pon nsi....on diey kn..so aku ratah je lauk yg ade.....



yang ni pulak our starter....Fried Soh Onn Seafood....perghhh mmg sedap weyh....teksture n bahan2 yg ade cukup....alaa mcm mkn behon goreng to ni versi soh onn....aku sarankan korg try la ni...sedap...



yang ni pulak...pe kenamanye....vege manggo rs nye...tp bukan Kerabu Manggo....dye smpur kn sayur dgn kerabu..boleh tahan....



yang ni sayir kailan ikan masin....tp tak bape best la...tak tau nape...sayur dye mcm tak bape best.....aku aku makan gak la...nk wat cmne...on diet kene la mkn byk sayorr kn...



yang ni pulak...Chicken Cashew Nut...sedapp weyh....bebudak suka la yg ni..tak pedas n kalaumkn mcm 2 pon sedap.... ingredient combination sgt best n masyukk....yg ni pon aku saran kan kt korang....



fuhhh terliur aku gn yg ni.....yang ni pulak Fried Fish with manggo....ikantu dorg goreng garing2..then instead of kita amik kerabu mangga...baik la kita amik dgn ikan....teksture antara ikan dgn manggo tu mmgsedap...perahan limau yg ade d cmpur dgn cili padi yg mmg pedas gyler....wahhh masyuk.....aku bg 5 bintang la utk masakan yang ni...sedappp weyhhh...... ^_^


yang ni pulak....Fried Fish with Lemongarss.....sedap gak....crispy btol lemongrass yg dye bg tu....ikan dye pon bolee tahan tp aku lg suke fried fish with maggo....yg ni aku bg 3 out of 5....



haaaa yang ni wajib la kan....da kata pon mkn kedai Thai kan..si kene la mkn tom yam....fuhhh tom yam dye pon sedaop...memacam ade.....mmg tak lokek la....sedap pon sedap...tom yam ni mkn dgn ikan yang aku ckp  td...fuhhhhh masyukk semasyuk masyukknye weyh...!!!



lepas je mkn tteiba dpt pulak complimentary desertr..hehhehe for bday gurl...ape ke nama ni..alaaa pulut mangga ek? yg mkn gn sntan 2..? tapi kedai nu buat unik siket just for bday gurl...owner ni ckp...dye buay mcm bentuk sushi....so nmpak cantak menarik dabom...tp syg...aku tak mkn pon....hehehhehehe x suka pulut...


lepas tuh kteorg sdiakan kek utk kkak shida....hehhehe kecikje 2 pon tak abes....sbb sume da kekenyangan...tp shedap gak la....org kata ni pon aku tak rs sbb kekenyangan tahap melampau..!


one big happy family......hehhehehe happy kan kakak kiter...comel kn mcm kita?? hahhahahha nsb la...klo korg ade yg rs nk temuntah....sdiakn la baldi...mmg aku suke memperasan kan dr aku...

Potong kek time....!!!!kek tu da mcm sama je muka gn kakak ipar aku kn...hehehopss terlebey suda...



haaa yang ni besday gurl dgn hadiah...banyak kan....jeles.,...besday haku pon aku x dpt adiah mcm ni...kad pon xde.... Y_Y


haaaa muka kekenyangan...me n daddy...^_^ mmuahaahahaha ms kekecik sume ckp muka haku same gn daddy....tp da besar mcm mama.....biasa la sbb tu aku cntik comel...sebab mama aku mmg cantik....dr dolu cmpai skrang sama je...ttp mentain cantik...i love u mama...! i love u daddy...!

okee la aku da penat..semua cite kau da cite....korang suka Alhamdulillah...tak suka..sape soh baca?! so kepada sesape yg da baca...mer cih bebanyak ye...muahhxxx shayang korang...yang tak suka baca pon aku shayang korang... (*_<)

chaw bedahh..~!

No comments:

Post a Comment