Monday, July 19, 2010

Day 1

mak kembali.....cian korang tertunggu-tunggu ternanti nati mak mangupdate blog kan.....biasa la nok mak ni bz *buat ape pon aku tak tau...opsss*.....

okeyhh la masa untuk bercerita.....last week aku ada Family Day dekat Johor. tp seblom aku crita ttg Johor...meh aku cerita ttg pengembaraan aku *Chewahh* ke Johor.


Day 1 - 16 July 2010 (Friday)

- Aku bangun pepagi bute *xde la smpai buta* dlm kol 7.30 aku da siap da..dlm kol 8 aku gerak g kg aku kt Muar, Johor..haaa aku g sini pon bersebab...sebab aku nk makan breakfast Mee Rebus Muor & Satay....huhuhu pelik?? ye orang Muar mmg makan breakfast satay....tak makan western okee...huhuhuhu

nama kedai tuh xtau...sebab kedai tuh xde nama....huhuhu so korang scroll la bawah kalau nk tgk pape yang patut....

ni adalah Mee Rebus yang aku maksud kan *alamak kecorrr pulak aku time ni....* mmg terbaekk la weyh....caya la ckp aku....

meh aku zoom sket....haaa aku tak penah la rs kedai2 lain boleh buat Mee Rebus mcm kat Muor ni...xde..!

ni pulak satay nye...kat cini...dorang pakai anta je satay...xkisah la korang nk melantak bape banyak pon...makan sebanyak mane nak...da abes makan..baru kira....kat sana ada 3 jenis satay...Daging / Ayam / Perut *Wahhh makk sgt sukee satay perot ni nokkk...mmg sedap okee*...kat cini pon bole tahan murah...sebatang 40 sen jek... *_*

dah ada satay mesti ada kuah kan??? haa ni la kuah satay....ntah la...aku rs kt sini mmg lg sedap dr mane2 kuah satay yang aku pnah rs...yang ni adalah yang terbaik... *Mama nak makan lagi..*


ok...cukup sampai cini dulu...
























opp op oppppp..~!




































































sape ckp da abes??? aku nk crita lg la....lepas aku da mkn kat Muar, aku terus kan perjalanan aku ke Johor....ikot highway so dlm 1 jam stgah or 2 jam gak la perjalanan,,,huhuhu...selepas kematu b*nT*t aku duduk dalam kete selama 2 jam....













wallahhh.....~!! da sampai ke destinasi...

haaa kol 1 tgh hr aku smpai cini.....Tanjong Puteri Golf & Country Club....ms ni aku tak hengat pape pon...nk g spa jek....tak spa sauna..and yang utama sekali...Swimming Pool...haaa korang jgn tak tau...mak mmg suke swimming....dan swimming pool tu pon suka kn mak ok..jgn jeles nok *bygkn aku pakai awimming suite...wahhh berdarah mate sume org okee..bukan sebab seksi tp sebab lemak yang da belambak kat bdan aku nieh...huhuhu sgt sedih.....*


ok2....aku smpai banglo*utk pengetahuan korang...aku & family tak duduk kat hotel tp duduk kat banglo...so rs mcm dekat rumah gak la...hehheehhe* rehat2...solat n then trus g Holiday Plaza,JB tempat orang beli baju kasut brg kemas DVD *murah dowhh..lg byk korang beli lg kurang harganye...* ....konon nk shopping tp..biasa la..tetengah bulan mane ade byk sen...so aku tgk je la..lepas je aku window shopping..biasa la da kata pon g jenjalan kan...so perot aku pe lagi nyanyi lagu dangdut la..lapa seyhh..so aku & family aku g makan kat LC Catering.....alaaa carering yang taja Raja SMS ms dye kawen dlu tuh......sedapp weyhh....


 
 aku makan pecal lele *dlm erti kata lain...Ikan Keli* + Nasi Putih...haaa dorang bg sekali ulam2 + sambal belacan..mmg masyukk la babe...meleleh wa cakap lu......


haa ni aku amik gmbar dekat sikit....mmg besar la ikan ni...n sgt crispy *wahhh aku da telan bergelen-gelen air liur ni...sedappp nyeee*

and yang lelain mkn ayam penyet + Nasi Putih..pon same...dorang bg skali ulam + smbal blacan..

aku makin igt dunia lagi...makan byk ulam n ikan...nasi dikurangkan....huhuhu mkn lauk jek...tgh on diet...chewahhhh

soo smpai cini dulu...haa ni baru day 1...blom abes lg...ada 2 more days to go..

nk buat keje jap...t aku update lg...

terima kasih kerana mengikuti blog FaraDyla Itu Adalah Aku....Jasa kalian mmg xkn dpt sy *aku* lupakan...

4 comments:

  1. gerai sate tu dpn Astaka, bawah jejantas...hehehe...am i rite cik farah??

    ReplyDelete
  2. tak la.....dekat gn Traders Hotel....kat stu x sedap

    ReplyDelete
  3. tak sedap ke kat situ?? nnti aku try tmpt yg ko ckp tu k

    ReplyDelete
  4. try la....sedap...ko tau tak org jual apam kecik2 tu? haaa kat stu la

    ReplyDelete